Er is niets voor nodig om de grip op uw administratie kwijt te raken. Door alle regel- en wetgeving zien mensen door de bomen het bos niet meer. Door u te helpen met de administratie houd u inzicht en overzicht over uw administratie.

Hierbij kunt u denken aan:

  • administratie op orde brengen/houden
  • hulp omdat u het moeilijk vindt om zelf de administratie te doen
  • inzicht krijgen in uw financiële situatie
  • hulp bij het invullen van formulieren
  • aanvragen huur/zorg toeslag
  • hulp bij grip krijgen op de uitgaven
  • bijhouden van een kasboek
  • bankafschrijvingen controleren
  • aanvragen/invullen van formulieren bij instanties
  • maken van zorgafspraken
  • invullen/doorgeven meterstanden
  • overzicht maken van inkomsten en uitgaven
  • aanvragen van voorzieningen
  • hulp bij betalingsachterstanden
  • uitzoeken of u in aanmerking komt voor bepaalde regelingen

U hebt en houd op deze manier overzicht over uw administratie.

Werkwijze:

  1. Tijdens het eerste bezoek bespreken wij waar bij u de hulpvraag ligt.
  2. Vervolgens ordenen wij uw administratie en help ik u bij het opzetten van een opbergsysteem waarmee u goed overweg kunt.
  3. Wij bekijken samen naar de binnengekomen post en bankafschriften. Er wordt bekeken of alle rekeningen zijn betaald en of u genoeg geld overhoudt om van te leven.
  4. Ik ga voor u uitzoeken of u misschien recht heeft op voorzieningen en wij gaan deze samen aanvragen.

Ik zal niets doen zonder u daarvan op de hoogte te houden en ik heb geheimhoudingsplicht. Alles wat u met mij bespreekt is vertrouwelijk.